כופר ממחושב: הגנה והתמודדות עם מתקפת וירוס כופר

PAVO BUSINESS

"שלמו או שנשמיד את כל הקבצים במחשב": תופעת וירוס כופר הפכה לדי נפוצה בבתי עסק בישראל. יותר ויותר בעלי חברות ועסקים מקבלים הודעות למחשבם בדרישה לתשלום כופר בעבור גישה לקבצים חיוניים ורגישים בתמורה לסכום כספי לא מבוטל והסיבה שבתי העסק בישראל לא מדברים על התופעה היא מכוון שזוהי בעצם סחיטה שחושפת ופוגעת במידע הרגיש של בית העסק, המידע של לקוחות בית העסק, בפעילות השוטפת של בית העסק והתוצאה שיתוק בית העסק, עלויות כבדות, פגיעה קשה במוניטין של בית העסק ועד לקריסת בית העסק. 

אין ספק כי כיום כל עסק וארגון זקוקים להגנה מקיפה מפני התקפת וירוס כופר וכמובן ככל שיהיה יותר מעגלי אבטחה, כך הסיכוי למתקפות הולך וקטן, אך יחד עם זאת אנו רואים שככל שעובר הזמן והטכנולוגיה מתפתחת, כך גם איומי האבטחה הופכים להיות יותר מתוחכמים ויותר הרסניים. חברות האנטי-וירוס נאבקות בניסיון לבלום את המתקפות, אך עדין ישנם מתקפות שמצליחות לחמוק מתחת לראדר של תוכנות האנטי וירוס.

תקיפה של וירוס כופר (Rasomeware), נעשית ע”י תוכנת כופר המבצע הצפנה של רוב הקבצים הנגישים למחשב, הן במחשב ובהתקני הרשת המחוברים ונגישים למחשב שהותקף וכשמו כן הוא, הוירוס מקפיץ התראות שכל הקבצים כשהם מוצפנים ולא ניתן לגשת אליהם אלא אם כן יבוצע תשלום של דמי הכופר.

הידבקות "במחלה" של וירוס כופר נעשת לרוב ע"י האקרים הנמצאים בכל העולם ולכן התקיפה יכולה להיעשות מכל מקום אפשרי וזה חלק מהסיבה שקשה לתפוס אותם. נשלחים לכם קבצים שמפתים אתכם לפתוח אותם, ואז אתם נדבקים. נכנס לכם "סוס טרויאני" למחשב ומאותו רגע אתם שלהם, זה קורה לדוגמה: באמצעות הורדות של קבצי תוכנת כופר המכילים קוד זדוני, באמצעות אתרי אינטרנט המכילים קוד זדוני, לפעמים גם לאחר פתיחת קישור, קובץ או צרופה במייל שנטען במערכות וממתין להתחיל את תהליך הצפנת הקבצים במחשב רק בשבת מכוון ולרוב אין שימוש במערכות המחשוב ולכן פעילות ההצפנה מתבצעת בצורה מהירה וללא שום הפרעה בהפצת הוירוס והצפנת הקבצים בעמדת המחשב וישנן עוד הרבה דרכים אחרות.

פאבו דיגטל מציעים לכם פתרונות יעילים ומתקדמים למניעת מתקפות וירוס כופר, צמצום בהיקפי פגיעה, ביצוע הסרה של שאריות וירוס הכופר מהמערכת ולבצע את שחזור הגיבוי *במקרים מתאימים בלבד ועוד דרכים רבות להתמודדות עם וירוס כופר. בנוסף,  תשלום של הכופר שהוא המוצא האחרון, אך במקרה ואף תהליך לא צלח, ובמידה והקבצים המוצפנים הם קריטים לפעילות העסק, פונים למוצא האחרון שהוא תשלום הכופר שתהליך זה גם אינו פשוט כלל והוא דורש ידע מקצועי, כל חלק בתהליך חייב להתבצע בזהירות רבה על מנת לא לגרום לאובדן המידע לצמיתות גם בעת תהליך תשלום הוירוס כופר וגם לאחר שהכספים הועברו והתקבל מפתח ההצפנה שמתחיל תהליך בו מבצעים פתיחה של כל הקבצים המוצפנים ברשת ובתום התהליך יש לבצע ניקוי של שאריות הוירוס כופר ממערכות המחשוב בבית העסק.

להתכתבות עם נציג מערך הגנת הסייבר לעסקים של PAVO DIGITAL ב-WhatsApp הקליקו על האייקון

לפרטים נוספים והגנה על העסק שלכם מפני מתקפת כופרה וסייבר צרו קשר

השאירו פרטים בטופס ונציג יחזור אליכם בהקדם!

מוקד תמיכה, שירות ומכירות: 077-212-9017

פתרונות מחשוב מגוונים ומתקדמים | גיבוי בענן | שחזור מידע | פיתוח מערכות מידע | תמיכה בתחנת עבודה ושליטה מרחוק
הקמה ומעברי מיקום | תשתיות ורשתות | פרויקטים מיוחדים | מכירת רישוי תוכנה, מחשבים, ציוד הקיפי ואביזרים נלווים